Igår Dag 11 - Min skolgång

Mellan 6års och 6an gick jag på en ganska liten skola här i Vallentuna som heter Lovisedalsskolan. Fram till 6an gick jag i inprincip samma klass hela tiden men i 6an så bytte nästan hela min klass till en skola annan skola och vi en av dom tre 6orna som fanns på skolan delades upp mellan min och en annan klass


När jag sen skulle börja 7an så hade min dåvarande skola ett sammarbete med en skola som heter Bällstabergsskolan, de var en ganska "eftertraktad" skola och många bytte till Lovisedal till 6an för att kunna komma in på den andra skolan vilket var ganska svårt om man inte gick på *Lovisedal.
Men min brorsa hade precis gått ut 9an på Bällstaberg och han tyckte inte alls det var en bra skola, så jag och mamma satte oss och letade efter en skola med nånsorts dansinriktning. Så hittade vi Täby Friskola-Engagen- så jag sökte in dit och jag och mamma fick komma på samtal med rektorn på skolan. Det känndes bra så jag hoppades verkligen att jag skulle komma in, för även det är en väldigt eftertraktad skola och svårt att komma in om man inte har gått i Täby Friskola eller om man har haft syskon i skolan. Men så fick vi iaf ett brev att jag var välkommen att börja så mellan 7an och 9an gick jag på Enhagsskolan. Det var en väldigt bra skola utbildningsmässigt men kanske inte en skola som jag skulle rekomendera om man söker efter trivsel. Men jag kan inte säga att jag ångrar att jag började där, jag träffade ju trots allt dom som jag idag kallar mina bästavänner där :)<3
Jag gick först i A:klassen men bytte ganska snabbt till B:klassen då jag hade fler kompisar i den klassen.


Sen blev det dags för gymnasievalet. Jag sökte såhär om jag inte minns fel:p
1: S:t Eriks Gymnasium    - Frisör
2: S:t Martins Gymnasium - Frisör
3: John Bauer Åkersberga - Frisör 
4: Stockholms Hotel & Restaurang skola - Hotel Restaurang

På första provisoriska intagningen så hade jag kommit in på mitt första val men inte med alldeles för många poäng i marginal så jag började jobba på i skolan och kom in med nästan 100 poängs skillnad.
Så nmu går jag mitt andra år på S:t Eriks Gymnasium ,som ligger på Kungsholmen, med inriktning Frisör :) Jag är jätte nöjd och det känns superbra! I skolan har vi praktik på Onsdagar och den gör jag på en salong på Östermalm och heter Baresso. kunde inte vara mer nöjd med skolan just nu faktis!

Och med det säger jag puss och kram och så får det här grötiga inlägget vara slut :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback